adgroup

Sabtu, Jun 14, 2014

Petua Untuk Menghadapi Kesukaran (STRESS) belajar dan Peperiksaan ( MID TERM & FINAL)

Salam 

Saya terpanggil untuk berkongsi dengan adik-adik semua tentang cara yang bagus untuk belajar, menghafal nota, dan exam. 

Apa yang saya lalui semasa saya belajar di KPTMKL adalah berhasil berdasarkan pengalaman sendiri dan sahabat kolej yang mencuba. 

Dari awal semester 3 sampai final semester saya makan satu jenis vitamin dari syarikat terkemuka. 
Alhamdullilah, DEAN LIST dalam tangan

Detik yang menarik saya untuk mencuba ialah disebabkan saya kurang bijak untuk menghafal nota subjek melainkan saya perlu menulis nota ringkas. Setiap kali musim exam atau kuiz dam mahupun presentation saya menjadi stress dan sukar untuk mengingati apa yang saya belajar. 

"Assignment individual + assignment group + persiapan presentation + kuiz =stress" 

Setelah saya berbincang dengan keluarga, kakak saya syorkan saya untuk mencuba satu viramin 

Ini kerana saya amat menghargai pinjaman MARA dan ingin mendapatkan pointer yang bagus dan menjafi biasiswa. 

Selain berusaha ( membaca nota, tumpuan dalam kelas, kesihatan minda amat penting untuk menerima input dan menukarkan output) 'sel-sel otak tak berhubung katanya' 

Usaha+tawakal+berdoa+VITAMIN = kejayaan 

Alhamdullilah setelah mencuba dalam tempoh masa seminggu hadil amat memberansangkan, 
Stress dan otak celaru hilang. Kelebihan vitamin ni memang berkesan membantu saya dalam tugasan seharian sebagai pelajar kolej di KPTMKL 

Setelah saya mencuba dan kesan amat positive, saya cadangkan kepada kawan, tidak lama kemudian ...

Kawan saya amat berbangga.  ( saya tidak dapat berkongsi jenama vitamin tersebut kerana polici syarikat tersebut) 

Sesiapa yang berminat boleh hubungi saya. Alhamdullilah sekarang saya berbangga dengan CGPA saya. Ingat vitamin ini ada sampingan dimana usaha kita untuk membaca dan memahami amat penting. 

Ada dikalangan kawan saya tudak memahami maksud saya dan terus mengharapkan pertolongan vitamin untuk cemerlang. 

Apa yang penting ialah kita sedaya upaya mencuba dan berusaha dan selebihnya serah kepadaNya. 

Vitamin ini didatangi dengan 2 pak - 100 & 250 tablets. Saya syorkan setiap orang mencuba dan sekiranya baik hebahkan dan kongsi berita baik serta positive kepada kawan dan sekiranya tidak berhasil, berhenti kerana kita hanyalah merancang untuk satu kejayaan. 

midimohd@gmail.com. Sila hubungi saya untuk maklumat detail serta harga. 

Saya snetiasa menbantu anda, 

Tiada ulasan: